9000010520 |
Formació de formadors. Programa d'innovació d'orientació educativa |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
22/9/2020 - 15/6/2021 (20 hores) de h a h |
|
DEP Departament d'Educació |
|
Via Augusta, 202-226 (Barcelona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei d'Èxit Educatiu i Noves Oportunitats
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Tipus activitat |
MCO5 Formació de formadors. Programa d'innovació d'orientació educativa
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 22/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs s'adreça a les persones que seran formadores dels equips impulsors de centre. Els equips impulsors de centre seran els responsables de les formacions internes de centre (FIC) associades al Programa d'innovació d'orientació educativa per a l'aprenentatge competencial orientador.
|
| |
Objectius |
-Construir, a partir de la reflexió pedagògica conjunta, contextos on l’aprenentatge estigui centrat en l’aprenent, en el seu desenvolupament personal i social.
-Orientar el desenvolupament professional dels docents i equips de centre des de les necessitats del seu alumnat, informat per les evidències i basat en la pràctica.
-Presentar l’orientació educativa com a eix vertebrador per a l’èxit educatiu de l’alumnat i com funció inherent dels equips de centre i d’altres agents de la comunitat educativa facilitadora de la personalització de l’aprenentatge.
-Gestionar el suport de la formació a equips impulsors de centre.
|
| |
Continguts |
- Conceptualització de l’orientació educativa al llarg de les diferents etapes i aprenentatges de l’alumne.
- Aprenentatge competencial orientador: Per què? Com? Què?
- Situació de l’alumne en el centre de l’aprenentatge per a la transformació educativa dels contextos d’aprenentatge.
- Estratègies d’organització de l’aprenentatge perquè es produeixi aprenentatge cooperatiu de/amb l’alumne, entre àmbits de coneixement, en el centre i amb la comunitat educativa.
- Estratègies de centre per a l’acompanyament personalitzat de l'alumnat i per a la prevenció de l’absentisme i l'abandonament escolar prematur.
|
| |
Observacions |
- Acompanyament d’equips impulsors de centre per afavorir a l’aprenentatge competencial i orientador i la transformació en els centres educatius.
- Incorporació d'eines que afavoreixin la reflexió compartida de l’equip docent per a la transformació educ
|
| |
Formador/a |
Laura Jiménez, Gemma Turallas, Lluïsa Alonso
|
| |
Avaluació |
-Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
-Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
-Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata, d'acord amb el document de valoració final del centre i l'informe de seguiment dels serveis educatiu amb el vistiplau de l'inspector/a del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Formadors d'equips impulsors de centre
|
| |
E-mail |
exiteducatiu@xtec.cat
|
| |
|
|